Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Bongo

NZDM_BongoNízkoprahové zařízení pro děti a mládež Bongo je bezpečné místo, kde mohou dospívající aktivně využít volný čas a hlavně si mohou s pracovníky popovídat o všem, co je zajímá, tíží a společně najít řešení toho co je trápí. Bongo nabízí radu, pomoc a prostor pro pozitivní změny v životním způsobu dětí a mládeže, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci ( problémy ve škole, šikana, osamělost, nepochopení ze strany rodičů....)


Služba je poskytována BEZPLATNĚ.

Bongo je určeno dětem a mládeži ve věku 10 až 26 let z Vltavotýnska, v jejichž životě může dojít nebo dochází k událostem, které negativně ovlivňují jejich vývoj a vzhledem k prostředí, v němž se pohybují, zažívají nepříznivé sociální situace, a to zejména v těchto oblastech:

  • Konfliktní společenské situace – šikana, kriminalita, vandalismus, násilné projevy, záškoláctví, výchovné problémy, útěky z domova, narušené rodinné, partnerské, vrstevnické vztahy, zneužívání návykových látek, vyhraněný životní styl, sebepoškozování, rasismus, pohlavní zneužívání, domácí násilí
  • Obtížné životní události – rozpad rodiny, rozvod, rodiče se závislostí, nedostatek financí, dluhová problematika, rozpad vlastních partnerských vztahů, partnerské problémy, sexualita, neplánované těhotenství, problémy s volbou školy a povolání, selhávání ve škole
  • Omezující životní podmínky – nemožnost přizpůsobení se, potíže s navazováním vztahů, osamělost, hledání místa mezi vrstevníky, potíže s vrstevníky nebo v partě, absence zájmů, pasivní trávení volného času, nemožnost zapojit se do pracovního procesu, nerespektování autorit, nevyužívání běžných organizovaných aktivit 

Kde nás najdete

Náměstí Míru 85, 375 01 Týn nad Vltavou 

Otevírací doba

Pondělí 12.00 – 18.00
Úterý 12.00 – 18.00
Středa 12.00 – 18.00
Čtvrtek 12.00 – 18.00
Pátek 12.00 – 18.00

Naším cílem je:

  1. Posílení sociálních dovedností a schopností – podpora společensky přijatelných kontaktů, komunikace, sebevědomí, zdravého sebeprosazení, řešení problémů, zvládání zátěžových situací, podpora dovedností týkající se zaměstnání a školních dovedností
  2. Minimalizace sociálních a zdravotních rizik, které vyplývají z nepříznivých situací klienta (izolace, problémy s bydlením, financemi a prací, záškoláctví, výchovné problémy, experimentování s drogami, užívání alkoholu a tabáku, sebepoškozování, šikana, kriminalita, vztahové problémy v rodině, ve skupině vrstevníků)

Na co v Bongu dbáme

  • NÍZKOPRAHOVOST
    NZDM BONGO realizuje služby tak, aby byla pro cílovou skupinu umožněna jejich maximální dostupnost, tedy ve snaze odstranit časové, prostorové, psychologické, kulturní, náboženské, sociální a finanční bariéry, které by bránily cílové skupině ve vstupu do prostoru zařízení či využití poskytovaných služeb.
  • ANONYMITA
    Klient nemusí sdělovat pracovníkům žádné osobní údaje, pokud sám nechce a nevyžaduje to poskytnutí služby.
  • DOSTUPNOST
    Provozní doba NZDM BONGO v Týně nad Vltavou odpovídá potřebám klientů – otevírací doba je v odpoledních hodinách.
  • BEZPLATNOST
    Sociální služba je poskytována bezplatně.
  • DOBROVOLNOST
    Není nutná registrace, členství, ani pravidelná docházka do zařízení, klient se nemusí zapojovat do činnosti v NZDM Bongo, pokud sám nechce. Klient služby může přicházet a odcházet v rámci otevírací doby zařízení podle svého uvážení. Děti a mládež využívají služby NZDM Bongo dobrovolně, na základě svého vlastního rozhodnutí a v souladu se svými zájmy a potřebami. Nikdo nemůže být nucen nedobrovolně využívat služby NZDM Bongo.
  • RESPEKT
    Je respektována jedinečnost každého klienta, pokud dodržuje pravidla zařízení, pracovníci se zaměřují na individuální přístup ke každému klientovi.
  • BEZPEČNÝ PROSTOR
    Zařízení poskytuje prostor chráněný před všemi formami diskriminace, předsudků apod.
  • NEZÁVISLOST
    Nízkoprahové zařízení podporuje u klientů schopnost nacházet a využívat vlastní zdroje a schopnosti ke zvládnutí nepříznivé sociální situace, v níž se nacházejí. Služba je klientovi poskytována takovým způsobem, aby nečinila klienta závislým na zařízení.
  • ROVNOST
    NZDM BONGO v Týně nad Vltavou poskytuje sociální služby dětem a mládeži z Týna nad Vltavou a blízkého okolí bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického a jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení.
  • DŮSTOJNOST
    Pracovníci zařízení přistupují ke klientovi individuálně, respektují jeho jedinečnost, respektují jeho rozhodnutí, potřeby a hodnoty.
  • DODRŽOVÁNÍ PRAVIDEL, PRÁV A POVINNOSTÍ
    Všichni se v Bongu řídíme Pravidly a dbáme na dodržování PRÁV A POVINNOSTÍ klientů.

Smlouva pro zájemce o službu (je uzavírána ústně)

Zájemce o službu

Zájemce o službu je ten, kdo přijde do zařízení poprvé a vyjádří zájem o službu. Prvních 5 setkání nazýváme prvokontakt. Během nich tě pracovník Bonga seznámí se službou, s jejími pravidly a celkovým chodem zařízení.

Klient

Pokud budeš chodit do klubu pravidelně a často, stane se s tebe klient služby – to znamená, že jsi pro nás důležitou osobou. Společně budeme pracovat na tom, co tě nejvíce trápí.

Smlouva

Aby ses stal skutečným klientem naší služby, musíme se společně dohodnout na naší další spolupráci – proto uzavíráme smlouvu. Smlouvu můžeš kdykoliv ukončit a to i bez udání důvodů. Ze strany Bonga bude smlouva ukončena v případě, jestliže nevyužíváš sjednanou službu po dobu následujících 3 měsíců.

Klíčový pracovník

Když už víš, proč sem chodíš a co ti můžeme nabídnout, sestavíte společně s tvým klíčovým pracovníkem plán. Znamená to, že víš, co od nás chceš, a my víme, na čem spolu budeme pracovat.

Individuální plán

Jako klient si můžeš vybrat svého pracovníka, který se nazývá klíčový pracovník. S tímto pracovníkem řešíš, vše co tě zajímá nebo tíží a spolupracuješ s ním na individuálním plánu.

Jak podat stížnost, pokud se mi v Bongu něco nelíbí? 

Nelíbí se ti něco v BONGU? Jsi nespokojen s programem? 
Nelíbí se Ti chování nebo jednání pracovníků?
Chceš si na něco či někoho stěžovat?

Komu můžeš podat stížnost?

  • Pracovníkům BONGA
  • Řediteli Charity v Týně nad Vltavou 
    Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou, tel.: 385 731 543, email:
    reditel@tyn.charita.cz
  • Řediteli Diecézní charity České Budějovice
    Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, tel.: 386 353 120, email: reditel@dchcb.charita.cz

Jak můžeš podat stížnost?

  • Osobně
  • Ústně
  • Anonymně – vhozením do schránky stížností
  • Písemně
  • Předat stížnost pracovníkovi
  • Vhozením do schránky stížností
  • Poštou na adresu:  Charita Týn nad Vltavou, Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou
  • E-mailem: vedouci.prevence@tyn.charita.cz,  reditel@tyn.charita.cz,
    Telefonicky:


    Mgr. Martina Smolíková (vedoucí NZDM Bongo), tel.: 731 196 120
    Ředitel Charity Týn nad Vltavou, tel.: 385 731 543

  • Vyřízení stížnosti

    • Tvá stížnost bude vyřízena do 28 pracovních dnů.
    • Pokud vhodíš stížnost do schránky anonymně, najdeš odpověď na nástěnce stížností.
    • Stížnost bude vyřízena tak, aby odpověděla na všechny její části, včetně informací o přijatých opatřeních k odstranění zjištěných závad.
    • Také máš právo zvolit si svého zástupce, který tě bude při vyřizování stížností zastupovat.

Nesouhlasíš s tím, jak byla tvá stížnost vyřízena?

Máš možnost se odvolat u:

  • Ředitele Charity Týn nad Vltavou 
    Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou, tel.: 385 731 543, email:
    reditel@tyn.charita.cz
  • Ředitele Diecézní charity České Budějovice
    Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, tel.: 386 353 120, email: reditel@dchcb.charita.cz
  • Biskupství českobudějovické
    Biskupská 4, 370 21 České Budějovice, tel.: 380 420 31

Máš právo obrátit se na nezávislé orgány, které dohlížejí na dodržování lidských práv:

  • Veřejný ochránce práv (ombudsman) 
    Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, Info linka: 542 542 888
  • Český helsinský výbor
    Štefánkova 21, 150 00 Praha 5, e-mail: sekr@helcom.cz, tel.: 257 221 141, 220 515 223
  • Občanské poradny:
    Občanská poradna při Jihočeské rozvojové o.p.s.,Riegrova 1756/51 (4. patro), 370 01 České Budějovice, mob.: 606 720 095, e-mail: poradna@jihoceskarozvojova.cz
    Poradna Eva, Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, tel: 387 203 315, e-mail: eva@dchcb.charita.cz
  • Krizové linky
    Linka Důvěry České Budějovice tel: 387 313 030 (nonstop)
    Linka bezpečí pro děti a mládež, tel: 116 111 (nonstop, bezplatná)

 

Logo OPZ barevné

NZDM Bongo se zapojilo do projektu „Společně a odborně "

Naše organizace prostřednictvím Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Bongo je zapojena do projektu „Společně a odborně - podpora spolupráce a kvality nízkoprahových sociálních služeb“, reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/19_098/0015188, který realizuje Česká asociace streetwork, z.s., a který je zaměřen na podporu rozvoje kvality v nízkoprahových soc. službách pracující formou kontaktní práce prostřednictvím nastaveného systému podpory. Projekt dále vytváří síť jako platformu pro spolupráci soc. služeb mezi sebou a s veřejnou správou a samosprávou. Součástí projektu je pilotování metodiky evaluačního nástroje pro služby a vytvoření materiálu doporučených postupů pro nízkoprahové soc. služby. Projekt je realizován v celé ČR vyjma  hl. města Prahy a zapojí se do něj 61 nízkoprahových soc. služeb.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií
a podpořen z Operačního programu Zaměstnanost.

Kontaktujte nás:

NZDM Bongo facebook obr

Pavlína Peroutková

Tel.: 731 604 474
Vedoucí, pracovnice v sociálních službách  NZDM Bongo

Šárka Černá

Tel.: 731 604 474
Pracovnice v sociálních službách NZDM Bongo