Podávání stížností na občanskou poradnu

Klienti občanské poradny, jejich rodinní příslušníci, a další osoby si mohou kdykoliv stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby občanského poradenství v Občanské poradně Charity Týn nad Vltavou, třeba i opakovaně, aniž by tím byli jakýmkoliv způsobem ohroženi. 

  • Stížnost na kvalitu může uplatnit kdykoliv - každý klient, či jiná osoba, která by ho zastupovala.

  • Stěžovatelé mohou podat i anonymní stížnost. Bude s ní nakládáno stejně jako se všemi stížnostmi.

Formy stížností

  • Klienti a veřejnost mohou podat stížnost:
    ústně u sociálního pracovníka občanské poradny, vedoucí služby, ředitele Charity Týn nad Vltavou,
  • písemně na adresu: Charita Týn nad Vltavou, Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou,
    •  nebo vložením do schránky na stížnosti umístěné před vstupem do kanceláře sociální služby na všech pobočkách
      • Charita Týn nad Vltavou, Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou
      • Občanská poradna Charity Týn nad Vltavou, Jiráskova 116, 389 01 Vodňan
  • telefonicky:
    731 402 995, 731 402 996 (sociální pracovnice Občanské poradny)
    731402991 (vedoucí služeb)
    739 529 373 (ředitel Charity Týn)
  • elektronicky:

(sociální pracovnice Občanské poradny) poradna@tyn.charita.cz 

(vedoucí služeb Charity Týn) vedouci@tyn.charita.cz

(ředitel  Charity  Týn reditel@tyn.charita.cz

  • vhodit stížnost do schránky označené logem Charity, nadepsané „Občanská poradna -  Stížnosti, náměty, připomínky“, která je umístěna naproti vstupních dveří na Farní charitu Týn nad Vltavou (a výtahu) ve 3. poschodí v budově polikliniky Týn nad Vltavou.
    • vhodit stížnost do schránky označené logem Charity, nadepsané „Občanská poradna -  Stížnosti, náměty, připomínky“, která je umístěna vlevo od vstupních dveří do pobočky Občanské poradny ve Vodňanech na adrese Jiráskova 116, 389 01 Vodňany
Nezávislý zástupce stěžovatele

Stěžovatel má možnost si svobodně zvolit nezávislého zástupce či poradce, který ho bude při vyřizování stížnosti zastupovat či provázet. Může to být osoba blízká, tj. příbuzný, přítel nebo právnická. Klient nás o této skutečnosti informuje ústně nebo písemně. Zástupce stěžovatele se prokáže občanským průkazem.

Vyřizování stížností

Pracovník, který vyslechne od stěžovatele, stížnost zapíše se souhlasem stěžovatele. 
Pokud se jedná o stížnost, kterou je schopen pracovník vyřídit a sjednat nápravu ihned na místě, učiní to a podá zprávu o řešení stížnosti vedoucí služby a ředitelce. 
Pokud se jedná o stížnost, kterou není schopen pracovník vyřídit a sjednat nápravu ihned na místě, předá zprávu stížnost vedoucí služby a ředitelce. 
O výsledku šetření a řešení stížnosti je stěžovatel informován nejpozději do 30 dnů, a to buď dopisem, nebo osobně (záznam stížnosti je písemný). 
V případě podání anonymní stížnosti bude informace o způsobu vyřešení vyvěšena po dobu 14 dnů na dveřích občanské poradny.

Odvolání proti stížnosti

V případě, že stěžovatel nebude spokojen s vyřízením stížnosti, může se odvolat a řešení stížnosti předat nadřízeným orgánům Občanské poradny a Charity Týn nad Vltavou:

  • Statutární zástupce zřizovatele, tj. ředitel Charity Týn nad Vltavou, Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou (pokud stížnost vyřizoval sociální pracovník občanské poradny a nedošlo k nápravě, nebo si stěžoval u vedoucí služeb FCH Týn).
  • Ředitel Diecézní charity v Českých Budějovicích, Kanovnická 18,  370 01 České Budějovice 
  • Biskupství českobudějovické, Biskupská 4, 370 21 České Budějovice - zřizovatel
  • Registrace poskytovatele: Krajský úřad Jihočeského kraje, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
Klienti se také mohou obrátit na nezávislé orgány, které dohlížejí na dodržování lidských práv:
  • Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, email: podatelna@ochrance.cz
  • Telefonická informační linka veřejného ochránce práv: (+420) 542 542 888
  • Český helsinský výbor, Štefánikova 21, 150 00 Praha 5
  • Jiné občanské poradny
    • Poradna Eva, Žižkova tř. 309/12, Č. Budějovice, telefon: +420 731 402 833
      e-mail: poradna@cbudejovice.charita.cz
    • Občanská poradna Tábor, Vančurova 2904, Tábor 39001
      (2.patro, dveře A317 a A318), +420 605 385 374, +420 732 485 038, obcanskaporadna@tabor.charita.cz
    • Občanská poradna Třeboň, Sv. Čecha 20, Třeboň 37901, telefon: Tel.: +420 775 566 971,

      email: alena.brozova@trebon.charita.cz

    • Oblastní poradna Písek, Soukenická 161, 397 01 Písek, Tel: 732 955 685
      E-mail: info@pisek.charita.cz