Pečovatelská služba

pecovatelska_sluzbaPosláním Pečovatelské služby Charity Týn nad Vltavou je zabezpečit osobám se sníženou soběstačností pomoc, aby mohli setrvat ve svém přirozeném prostředí. Podporujeme klienty služby v rozvíjení vlastních schopností, samostatnosti při sebeobsluze, péči o domácnost. Pomáháme klientům zabezpečit jejich každodenní potřeby tak, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí, zdravotním postižením či péčí o vícerčata žít důstojně a zapojit se do běžného života společnosti.

Místní dostupnost  - kam jezdí naše pečovatelky:

Pečovatelskou službu poskytujeme v domácnostech klientů v ORP Týn nad Vltavou:
Bečice
Čenkov u Bechyně
Dobšice
Dolní Bukovsko (městys) - Bzí, Horní Bukovsko, Hvozdno, Pelejovice, Popovice, Radonice, Sedlíkovice
Dražíč – Březí, Karlov – Nepomuk, Vranov, Chlum
Hartmanice
Horní Kněžeklady – Dolní Kněžeklady, Štipoklasy
Hosty
Chrášťany – Doubrava, Doubravka, Koloměřice, Pašovice
Modrá Hůrka - Pořežánky
Temelín – Březí u Týna nad Vltavou, Kočín, Lhota pod Horami, Litoradlice, Sedlec, Temelínec, Zvěrkovice, Kaliště, Shon
Týn nad Vltavou - Hněvkovice na levém břehu Vltavy, Koloděje nad Lužnicí, Malá Strana, Netěchovice, Nuzice, Předčice, Vesce
Všemyslice – Bohunice, Neznašov, Karlov, Slavětice, Všeteč
Žimutice – Hrušov, Korákov, Krakovčice, Pořežany, Smilovice, Sobětice, Třitim, Tuchonice 

ORP Tábor:
Březnice - osada Jamník

Čas poskytování služby:

Služba je poskytována v pracovních dnech od 7:00 do 15:30, 17:00 – 19:00 hodin a ve dnech pracovního klidu (sobota, neděle, státní svátky) od 7:30 – 10:00, 11:00 – 14:30, 17:00 – 19:00 hodin.

Kapacita

V danou chvíli poskytujeme v pracovní dny od 7:00 do 15:30 službu maximálně 4 klientům, od 17:00 do 19:00 maximálně 1 klientovi. Ve dnech pracovního klidu (sobota, neděle, státní svátky) poskytujeme službu maximálně 1 klientovi.

Úhrada za poskytované činnosti

Pečovatelská služba je účtována dle platného ceníku, který je k dispozici zájemci o službu při jednání o poskytování pečovatelské služby. Ceny za službu se řídí vyhláškou 505/2006 Sb. k provedení zákona č. 108/2006 O sociálních službách.Ceník ke stažení zde

Sjednání pečovatelské služby

Navštivte nás v kanceláři Charity, Sakařova 755 (budova Městské polikliniky, 3. patro), 375 01 Týn nad Vltavou
Po       9:00 – 11:30,    13:00 - 15:00
Út        9:00 – 11:00    (po telefonické domluvě)
St        9:00 – 11:30,    13:00 – 15:00
Čt        (po telefonické domluvě)
Pá       ( po telefonické domluvě)
nebo nám zavolejte na tel.  +420 733 676 684,  +420 731 402 991, +420 385 731 553, 
Dle dohody je možný individuální termín, popřípadě návštěva v domácnosti zájemce o sociální službu.Další informace Vám podá sociální pracovnice Mgr. Hana Luňáčková na tel.  733 676 684, 385 731 553

Žádost ke stažení zde: Žádost o poskytnutí pečovatelské služby

Jak bude probíhat jednání se zájemcem o pečovatelskou službu?
Se zájemcem o službu proběhne jednání, při kterém dochází ke vzájemnému předávání a zprostředkovávání informací.Zájemce o službu je podrobně seznámen se všemi podmínkami poskytované služby, s nabídkou činností, součástí nabídky je seznámení s úhradou za dané činnosti.
Sociální pracovník provede sociální šetření v místě bydliště zájemce o pečovatelskou službu, při kterém zjistí, zda žadatel potřebuje sociální službu, jaké jsou jeho potřeby apod.
Zájemce o službu formuluje své potřeby, pověřený zaměstnanec mu nabídne podporu a dohodne se zájemcem o službu cíl služby, formu, průběh, podmínky a rozsah poskytované služby.
Pokud se zájemce o pečovatelskou sužbu stane klientem:Se zájemcem o pečovatelskou službu (zákonným zástupcem, opatrovníkem) je sepsána smlouva o poskytování služby podle § 91 zák 108 Sb. Podpisem smlouvy se zájemce stává klientem pečovatelské služby.
Klient může smlouvu vypovědět kdykoli, poskytovatel jen za podmínek stanovených ve smlouvě.
Podpisem smlouvy za organizaci je pověřen statutární zástupce organizace, popř. jeho zástupce.
Klient služby je seznámen s pravidly poskytování služby.Klient je seznámen se směrnicí, dle které si může na poskytování služby podat stížnost.V případě ukončení služby je klientovi nabídnuta podpora při vyhledávání jiného typu služby.

V případě  nespokojenosti s našimi službami můžete podat stížnost

V případě jakéhokoliv problému nebo nespokojenosti s našimi službami můžete podat stížnost.

Kdo může podat stížnost?

Klienti, jejich rodinní příslušníci nebo přátelé, veřejnost, instituce.

Jak podat stížnost?

Stížnost můžete podat ústně, písemně, telefonicky, elektronicky. S ústní stížností se obraťte na pracovníky pečovatelské služby. Písemné stížnosti můžete poslat poštou, elektronickou poštou, předat pracovníkovi pečovatelské služby nebo je mohou do schránek v domech s pečovatelskou službou v Týně nad Vltavou (DPS Sašina Vila, DPS Zámecká a DPS Sakařova) a do poštovní schránky Charity Týn nad Vltavou.

Adresa:  

Charita Týn nad Vltavou
Ředitel Mag. Jiří Kohout
Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou

U koho si mohu stěžovat?
U pečovatelek, u vedoucí pečovatelské služby, u ředitele Charity Týn nad Vltavou.

Vyřizování stížností:

Každou stížnost řeší ředitel Charity Týn nad Vltavou.
O výsledku šetření a řešení stížnosti je stěžovatel informován nejpozději do 30 dnů, a to buď dopisem, nebo osobně.

Vyřízená stížnost obsahuje přiměřené odpovědi na všechny její části, včetně informací o přijatých opatřeních k odstranění zjištěných závad.

Odvolání

V případě nespokojenosti s vyřešením stížnosti nebo odpovědi na stížnost má stěžovatel právo na odvolání. Spolu s odpovědí dostává stěžovatel informaci o možnosti odvolat se postupně k vyšším orgánům (Diecézní charita České Budějovice, Biskupství českobudějovické + veřejný ochránce práv). Stěžovateli při postupování stížnosti vyšší instanci doporučujeme přiložit kopii písemné odpovědi nižší instance.

Seznam vyšších orgánů, u kterých se může stěžovatel odvolat:

1. Ředitel Diecézní charity v Českých Budějovicích, Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice
2. Biskupství českobudějovické, Biskupská 4, 370 21 České Budějovice 
3. Registrace poskytovatele: Krajský úřad Jihočeského kraje, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice

Nezávislé orgány, které dohlížejí na dodržování lidských práv:   

  • Veřejný ochránce práv (ombudsman) 
    Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, Info linka: 542 542 888

  • Český helsinský výbor
    Štefánkova 21, 150 00 Praha 5, e-mail: sekr@helcom.cz, tel.: 257 221 141, 220 515 223

  • Občanské poradny:

    • Občanská poradna při Jihočeské rozvojové o.p.s.,Riegrova 1756/51 (4. patro), 370 01 České Budějovice, mob.: 606 720 095, email: poradna@jihoceskarozvojova.cz

       

      Nezávislý zástupce stěžovatele:

      Stěžovatel má možnost si svobodně zvolit nezávislého zástupce či poradce, který ho bude při vyřizování stížnosti zastupovat či provázet. Může to být osoba blízká, tj. příbuzný, přítel nebo právnická osoba, např. občanská poradna, pověřený pracovník sociálního úřadu.V situaci, kdy klientem vybraný zástupce jej není schopen náležitě zastupovat a jeho volba je v rozporu s jeho zájmy navrhne mu pracovník k výběru někoho dalšího. Pracovník v tomto případě jedná v zájmu klienta a je povinen respektovat jeho konečnou volbu.

Veřejný závazek pečovatelské služby Charity Týn nad Vltavou

Poslání pečovatelské služby FCH Týn nad Vltavou:

Posláním Pečovatelské služby Charity Týn nad Vltavou je zabezpečit osobám se sníženou soběstačností pomoc, aby mohli setrvat ve svém přirozeném prostředí. Podporujeme klienty služby v rozvíjení vlastních schopností, samostatnosti při sebeobsluze, péči o domácnost. Pomáháme klientům zabezpečit jejich každodenní potřeby tak, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí, zdravotním postižením či péčí o vícerčata žít důstojně a zapojit se do běžného života společnosti.

Cílová skupina:

1. Služba je určena lidem od 18 let věku, kteří mají sníženou soběstačnost v běžné péči o svou osobu, o svou domácnost z důvodu věku, nemoci či zdravotního postižení
2. Rodinám, ve kterých se narodily současně 3 nebo více dětí, a to do 4 let věku těchto dětí

Místní dostupnost:

Pečovatelskou službu poskytujeme v domácnostech klientů v ORP Týn nad Vltavou:
Bečice
Čenkov u Bechyně
Dobšice'
Dolní Bukovsko (městys) - Bzí, Horní Bukovsko, Hvozdno, Pelejovice, Popovice, Radonice, Sedlíkovice
Dražíč – Březí, Karlov – Nepomuk, Vranov, Chlum
Hartmanice
Horní Kněžeklady – Dolní Kněžeklady, Štipoklasy
Hosty
Chrášťany – Doubrava, Doubravka, Koloměřice, Pašovice
Modrá Hůrka - Pořežánky
Temelín – Březí u Týna nad Vltavou, Kočín, Lhota pod Horami, Litoradlice, Sedlec, Temelínec, Zvěrkovice, Kaliště, Shon
Týn nad Vltavou - Hněvkovice na levém břehu Vltavy, Koloděje nad Lužnicí, Malá Strana, Netěchovice, Nuzice, Předčice, Vesce
Všemyslice – Bohunice, Neznašov, Karlov, Slavětice, Všeteč
Žimutice – Hrušov, Korákov, Krakovčice, Pořežany, Smilovice, Sobětice, Třitim, Tuchonice

Pečovatelskou službu poskytujeme v domácnostech klientů v ORP Tábor:
Březnice - osada Jamník

Čas poskytování služby:

Služba je poskytována v pracovních dnech od 7:00 do 15:30, 16:30 – 20:00 a ve dnech pracovního klidu (sobota, neděle, státní svátky) od 6:15 do 9:45, od 10:45 do 14:45, od 16:30 do 19:00 hodin.

Kapacita:

V danou chvíli poskytujeme v pracovní dny od 7:00 do 15:30 službu maximálně 4 klientům, od 17:00 do 19:00 maximálně 1 klientovi. Ve dnech pracovního klidu (sobota, neděle, státní svátky) poskytujeme službu maximálně 1 klientovi.

Cíle služby:

  • Umožnit klientům setrvat co nejdéle ve svém domácím prostředí i při ztrátě soběstačnosti v základních životních potřebách.
  • Podporovat klienty v životním stylu, který si zvolily, v jednání na základě vlastních rozhodnutí a s ohledem na jejich individuální potřeby.

Poskytujeme tyto základní činnosti:

Základní činnosti při poskytování pečovatelské služby se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:

1.pomoc a podpora při podávání jídla a pití,'
2. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru,
4. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

1. pomoc při úkonech osobní hygieny,
2. pomoc při základní péči o vlasy a nehty,
3. pomoc při použití WC,

c) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:

1. zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování,
2. dovoz nebo donáška jídla,
3. pomoc při přípravě jídla a pití,
4. příprava a podání jídla a pití;

tato základní činnost může být zajišťována jen v rozsahu úkonů podle bodů 2, 3 a 4

d) pomoc při zajištění chodu domácnosti:

1. běžný úklid a údržba domácnosti,
2.pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, například sezonního úklidu, úklidu po malování,
3. donáška vody,
4.topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení,
5. běžné nákupy a pochůzky, 6.velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti,
7. praní a žehlení ložního prádla, popřípadě jeho drobné opravy,
8. praní a žehlení osobního prádla, popřípadě jeho drobné opravy

e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

1. doprovázení dětí do  školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět,
2. doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět.

Poskytované fakultativní činnosti

Fakultativní činnosti nelze poskytnout samostatně, ale jen v případě, že klient využívá alespoň jednu ze základních činností a v případě, že má Poskytovatel volnou kapacitu.

1. Dohled nad dospělým klientem
2. Doprava na určené místo a zpět (lékař, kadeřník, úřad aj.) vozidlem pečovatelské služby
3. Doprovod na procházku
4. Aktivizační činnosti
5. Dohled nad podáním léků
6. Úklid chodníku, úklid sněhu
7. Péče o domácí zvíře – vyvenčení do 15 minut

Úhrada za poskytované činnosti

Pečovatelská služba je účtována dle platného ceníku, který je k dispozici zájemci o službu při jednání o poskytování pečovatelské služby. Ceny za službu se řídí vyhláškou 505/2006 Sb. k provedení zákona č. 108/2006 O sociálních službách.Ceník ke stažení zde

Bc. Jitka Dopitová

Tel.: 731 402 991, 385 731 553
Vedoucí služeb, sociální pracovnice, koordinátorka Tříkrálové sbírky

Simona Paďourková

Tel.: 731 402 997

Marcela Bartušková

Tel.: 731 196 121

Kateřina Brabcová

Tel.: 731 402 998

Dana  Musilová

Tel.: 731 604 534

Monika Moudrá

Tel.: 739 609 700

Lenka Bromová

Tel.: 739 609 701

Gabriela Konečná

Tel.: 731 604 450